Részecskeszűrő működése

Részecskeszűrő működése

A dízelmotor üzemszerű működése során füst képződik, ennek oka, hogy az égéstérbe fecskendezett gázolaj azonnal meggyullad így annak nincs ideje elkeveredni a beszívott levegővel. Az üzemanyag és a levegő nem megfelelő keveredése felelős a dízelekre jellemző két káros kipufogógáz-komponens a korom és a nitrogén-oxidok keletkezéséért. Valójában a környezetünkre legveszélyesebb összetevők a szabad szemmel nem látható koromszemcsék, mivel azok megkötik a nem elégett üzemanyagból és motorolaj-maradványokból képződő rákkeltő szénhidrogéneket, amellyel a koromszemcsék viszonylag nagy koncentrációban kerülnek belélegzésre a tüdőbe, onnan esetleg a véráramba.

Részecskeszűrő működése

Az utóbbi években forradalmi változás ment végbe a gépjárművek kipufogógáz-utókezelésében. Az autógyártók egy egyszerű megoldást alkalmaznak, a katalizátorokban használt kerámiabetéthez hasonló úgynevezett DPF szűrőt (Diesel Particular Filter) alkalmaznak a gázok további tisztítására, melynek négyzet keresztmetszetű csatornáinak elejét és végét felváltva lezárják.

A részecskeszűrőbe bejutó gáz a szerkezetének köszönhetően egy kényszerített pályán halad végig a nemesfém bevonatú porózus kerámiatest járatain. Ezen a zárt rendszeren történő kipufogógáz szűrés több, mint 95%-os hatásfokkal teljesít csökkentve a már sok esetben túlontúl magas légszennyezettséget.

A részecskeszűrő élettartama is véges, hisz a szűrő előbb-utóbb megtelik, hiába az automatikusan futó regenerálási eljárásnak, ezt követően rohamos romlásnak indul a műszaki vizsgák alkalmával is ellenőrzött káros anyag kibocsájtás.

150-200.000 kilométer megtétele után használattól függően nem segít más, mint az elhasználódott részecskeszűrő cseréje, ez típustól függően 200-600.000 Ft kiadást jelent a gépjármű tulajdonosoknak.

Tudatosabb környezetvédelemmel rendelkező országokban a részecskeszűrő nélkül szerelt gépjárművekre forgalmi korlátozásokat vezettek be, azokban az esetekben mikor a légszennyezettség mértéke eléri a határértéket a DPF nélküliek nem vagy csak költségtérítés fejében közlekedhetnek.

A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll.

A weboldal, valamint a weboldalon található szövegek, képek, feliratok, logók, grafikai és szoftveres megoldások, valamint a weboldalon található és más online, vagy kinyomtatott vagy termékhez csatolt termékleírások, használati utasítások, tájékoztatók a(z) Car Direct Kft. tulajdonát képezik.

Az Szjt. 16. §. (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található szövegek, képek, feliratok, logók, grafikai és szoftveres megoldások, valamint a weboldalon található és más online, vagy kinyomtatott vagy termékhez csatolt termékleírások, használati utasítások, tájékoztatók engedély nélküli felhasználása.

A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni, azt felhasználni kizárólag a(z) Car Direct Kft. írásos hozzájárulás esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet.

 

ELÉRHETŐSÉGEINK

Hétköznap: 8:00 - 16:00

Ügyfélszolgálatunk pénteken 15:00-ig elérhető.

www.dpfexpert.hu

info@dpfexpert.hu

gyártás & értékesítés

+36-70-640-0630

 

Garanciakezelés

DPF EXPERT A FACEBOOKON!

© 2024 Copyright DPFExpert. Minden jog fenntartva.

HA SZERETNE HÍRLEVELET KAPNI

DPF EXPERT AZ INSTAGRAMON!

© Copyright DPFExpert. Minden jog fenntartva.

VIPInfo Kreatív Stúdió - weboldal készítés, honlapkészítés, keresőoptimalizálás, grafikai munkák

Weboldalunkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért elősegítéséért.
Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.